Tuesday, March 12, 2013

Samsung prezintă joi la New York smartphone-ul cu care speră să învingă Apple

Compania sud-coreeană Samsung va lansa joi la New York vârfulsamsung de gamă Galaxy S IV, mutând astfel pe terenul Apple războiul pentru supremaţie pe piaţa smartphone-urilor. Lansarea va fi prima din SUA pentru un model Galaxy în ultimii trei ani, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei. Samsung a prezentat primul Galaxy S în 2010 în SUA, urmat de Galaxy S II în Spania în 2011 şi Galaxy S III în Marea Britanie anul trecut.



Lansarea va avea loc la Radio City Music Hall, relatează The Wall Street Journal.

Samsung este al doilea furnizor de telefoane inteligente din America, cu o cotă de piaţă de 21,4%, respectiv 27,7 milioane de unităţi vândute şi deţine 41% din piaţa americană a smartphone-urilor ce utilizează sistemul de operare Google Android.

Apple şi Samsung se află într-o continuă competiţie pentru câştigarea supremaţiei pe piaţa globală de smartphone-uri care se aşteaptă ca până în 2016 să-şi dubleze valoarea la 847 de miliarde de dolari (aproximativ 651 mld. euro).

“Samsung se confruntă cu o competiţie puternică din partea Apple pe piaţa americană şi pentru a câştiga teren are nevoie de apariţia unui smartphone care să concureze cu Apple iPhone”, a spus Neil Mawston, director executiv la firma de cercetare Strategy Analytics.

Grupul sud-coreean lucrează de câţiva ani la îmbunătăţirea software-ului, care încă este un punct slab pentru Samsung, după cum admite în interviuri preşedintele grupului sud-coreean, J.K. Shin, scrie WSJ.  Preocuparea Samsung pentru partea de software a dispozitivelor sale s-a intensificat după ce Google, producătorul sistemului de operare Android, a cumpărat divizia Motorola Mobility Holdings, în vederea producerii de tablete şi smartphone-uri proprii. Decizia Google a fost luată cu scopul de a reduce expunerea pe care Android o are faţă de telefoanele şi tablete Samsung, de aproximativ  40%.

Samsung lucrează de câţiva ani la dezvoltarea unei platforme proprii pentru sistemul de operare, denumită Bada, dar acesta nu a avut succes printre utilizatori.

În ianuarie 2013 Samsung a cumpărat o parte din acţiunile Wacom,şi a angajat ingineri de software din alte ţări pentru a dezvolta noi funcţii software pentru a încerca să egaleze performanţele sistemului de operare Apple iOS.

Reprezentanţii Samsung au refuzat să ofere detalii despre noul smartphone înainte de lansare, dar potrivit analiştilor, acesta va avea un ecran de 4,99 inci, cu o rezoluţie mai bună şi o durată de viaţă a bateriei mai mare faţă de modelul Galaxy SIII.

“Noul model Samsung trebuie să exceleze la design, partea hardware, software şi alte funcţii dacă grupul sud-coreean doreşte să impresioneze utilizatorii”, a spus Neil Mawston.

Samsung a investit miliarde de dolari în campanile de marketing pentru îmbunătăţirea imaginii de brand de pe piaţe precum cea din America. Pentru lansarea noului smartphone, Samsung a recurs la o strategie de promovare asemănătoare Apple.

Atât Apple, cât şi Samsung se confruntă cu o competiţie puternică  pe piaţa americană din partea producătorilor de calculatoare care au pătruns pe piaţa de smartphone-uri, dar şi din partea producătorilor de telefoane low-cost, care s-au reorientat şi către gama premium, precum producătorii chinezi, ZTE sau Huawei.

Platformele software Google Android şi Apple iOS au 90,1% din piaţa americană de smartphone-uri.

Sursa: zf.ro

No comments:

Post a Comment